Zoeken
Connexxion.jpg

Connexxion

Connexxion is voornemens om de dieselbussen te vervangen door elektrische bussen. Hiermee wordt een aanzienlijke CO2-reductie gerealiseerd. Deze elektrische bussen moeten natuurlijk opgeladen worden; dit vraagt om een laadinfrastructuur. Het ontwikkelen van de netinfrastructuur ten behoeve van de laadvoorzieningen voor 100 elektrische bussen is complex vanwege de schaalgrootte (het gaat hier om de grootste zero emissie busvloot van Europa) en omdat de laadvoorzieningen op meerdere locaties ontwikkeld moeten worden.

Fundatie is de basis

G&S Bouw heeft op meerdere locaties de voorzieningen en de fundatie om deze laadvoorzieningen mogelijk te maken verzorgd. De laadvoorzieningen en de bijbehorende infrastructuur is verzorgd door Croon Wolter en Dros, VDL en Heliox. De diverse locaties zijn onder meer: Schiphol bij P30, de remise van Connexxion aan de Cateringweg, busstation Schiphol Noord, de stalling in Amstelveen en stalling in Rozenburg.

Schipholnet

Rond Schiphol heeft Heliox voor Connexxion een netwerk van snellaadstations en laadstations in depot gebouwd. De snellaadstations staan op verschillende locaties en zijn voor gebruik tijdens de dienst. Ze hebben een vermogen van 450kW waarmee bussen in enkele minuten hun batterijen kunnen opladen. Garages hebben laadstations met een lager vermogen, 30kW, voor bussen die 's nachts toch niet in gebruik zijn.

Cateringweg te Schiphol

Daarnaast verzorgden wij ook de interne verbouwing van het bestaande kantoorpand, werkplaats en wasplaats van Connexxion aan de Cateringweg. De verbouwing van het kantoorpand besloeg de gehele vervanging van de huidige inventaris. De nieuwe inbouw heeft ervoor gezorgd dat het pand weer geheel voldoet aan de normen van deze tijd en de uitstraling van Connexxion.

Waarderweg te Haarlem

In Haarlem verzorgden we de verbouwing van de werkplaats en kantoren aan de Waarderweg. De uitbreiding van de werkplaats en het magazijn zorgden voor meer ruimte voor opslag. In de vloer zijn nieuwe voorzieningen gemaakt voor wielheffers. Hiermee kunnen de bussen omhoog getild worden om het voor de medewerkers makkelijker te maken om onderhoud te plegen aan de bussen. Binnen het bestaande pand zijn kantoren en was- en kleedruimten verbouwd en aangepast aan de huidige normen en uitstraling.